Gymkhana

Egy sportágalapító naplója...

Lájkolod a Gymkhanát?

A legújabb motorsportőrület –Gymkhana premier hétvégén a tököli reptéren!

Zora242 2011.05.12. 09:00

Gymkhana - a szó maga különösen idétlen, mégis muszáj lesz megjegyeznünk! Jelentése sportünnepély, eredetének kutatása során pedig visszarepülhetünk az időben egészen a lovas hadseregek korszakába. Egyfajta lovas ügyességi és képességfelmérő verseny volt, de az idők során a szagos lótrágyát szerencsére felváltotta az illatos benzingőz és gumifüst. Május 15-én Magyarországra érkezik a világ legújabb autós őrülete a Gymkhana!

Lassan mondani sem kell, hogy eme sportágban a japánok az élenjárok és első sorban hátsókerekes rizsrakétákkal űzik a gyorsulás, drift és szlalom versenyek ötvözetét képviselő gymkhana-t De hogy ismerős vizekre is evezzünk, Ken Block nevére talán mindenki felkapja a fejét, hiszen a világ legnézettebb autós kaszkadőr videója az Ő nevéhez fűződik. Az kábé lényegtelen, hogy az amerikai autóversenyző nem éppen a világ legügyesebb rallyversenyzője, de ezért is volt remek húzás tőle, amikor is inkább a Gymkhana sport első számú képviselője lett. A tavalyi évben nagymenő módjára különös képességeivel az első hivatalos amerikai Gymkhana versenyen alázta a helyi drift és rallyversenyzőket, de amire még Ő maga sem számított, hogy a sport rögtön futótűzként kezdett nemcsak az Egyesült Államokban, de Európában is terjedni.



Magyarországon több mint 25 ezer ember ismerhette meg márciusban az új autós szakág sportágalapító bemutatóját egy show verseny keretében. A gymkhana lényege azonban a szinkronpályában rejlik ahol tömör gyönyör vár ránk, hiszen a látványos drift elemekkel teletűzdelt gyakorlatokat nem elég pontosan teljesíteni, le is kell győzni az ikerpálya ellenfelét. A szervezők a fődíjjal sem spórolnak, a döntő csatában a tét 1000 Euró és utaztatás a lengyelországi sportágalapító versenyre!


Egy komoly rendezvényről természetesen a betétprogramok sem hiányozhatnak. Agyament ötletként IMI Team után szabadon jön a gumifüstölő verseny! Ingyenes a nevezés, így bárki szétrúghatja akár utcai autóját, na persze nem céltalanul, hisz a közönségből véletlenszerűen kiválasztott zsűri 50 ezer forintról dönthet a nyertes javára. Az igazi underground utcai hangulatról most is a Carstyling Tuning és autószépség versenyen gondoskodik, így a felhúzott csodagépek egy komoly kis forgó színpad köré gyűlhetnek. És ha már színpad, töltsük meg szép lányokkal! A szuper verdák köré a Partyzoo Miss Bikini versenye adja a kötelező körítést és várhatóan közel egy tucat lány fog érkezni. Zene is dukál ehhez a körképhez, így a Kicker dB cup a nagy sikerű páros hangnyomás versennyel elhozza nekünk a leghangosabb verdákat, a különleges „hair chair” berendezés segítségével pedig beállíthatja bárki a frizuráját! Van még valami? Naná! Mini vasak is körözni, mit körözni, driftelni fognak akárcsak a nagyok a HDSTeam RC drift bajnokságának futamán. 

Ezt az egészet talán már csak egy jópofa kedvcsináló videóval lehet fokozni, na meg persze úgy, hogy hazánk motorsport történetének egyik fontos állomását minden autósport kedvelő a helyszínen éli át! Ne feledjük tehát, - május 15-én a tököli reptér aszfaltján hazánk első szinkronpályás gymkhana versenye következik!

Rendezvény információk

Programterv
Május 14.: licencszerző és edzőnap
Május 15.

Kapunyitás: 10:00, kapuzárás: 19:00
- gymkhana-edzés: 10:30–11:30
- gymkhana-kvalifikációk: 12:00-tól
- gymkhana-döntők: 15:00-tól

Megközelítés (tököli reptér, II. kapu):
Gépjárművel: az M0-s körgyűrűről a halásztelki leágazásnál kell letérni, majd onnan Szigethalmon át Tökölig - GPS: N 47*20'24,76" - E 18*58'15,30"

Tömegközlekedéssel: Budapestről a Vágóhídtól félóránként induló ráckevei HÉV-vel Tököl állomásig, majd onnan menetrend szerint közlekedő autóbusszal. Vagy Csepelről (Koltói A. u.) átszállás nélkül az óránként induló Volánbusz járattal Tököl-Bíróház megállóig.

Belépőjegyárak
Szombat: 900 forint/fő – 10 éves kor alatt ingyenes
Vasárnap: 2000 forint/fő – 10 éves kor alatt ingyenes

További információk:
www.gymkhana.hu; www.facebook.com/gymkhanahu 

Címkék: bajnokság gymkhana

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gymkhana.blog.hu/api/trackback/id/tr542897339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2011.05.12. 13:52:47

még mindig túl olcsó a benzin. tudom, az én kurva anyámat.

Justice Alpha 2011.05.12. 19:46:56

Jó ez! Múlt héten is voltunk az edzésen a fiammal/5/, akkor el kellett jönni, mert érzékeny a zajra, de most viszünk fülvédőt :D

kultikula 2011.05.13. 07:48:17

hogy kell experten kiejteni ezt a zsót? nekem ötletem sincs...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.05.13. 08:53:06

Ken Block egy pojáca, ez pedig nem új sportág, egyszerűen csak a szlalomversenyzés és a drift keveréke.
Pont.

Schütii 2011.05.13. 09:55:38

@kultikula: én már megalkottam a magam verzióját, gyimkana és kész.

Zora242 2011.05.13. 10:41:18

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: No de hogy ha keverék, akkor csak új sportág! :) A szlalom egyébként ehhez képest semmi komoly vezetéstechnikai képességet nem igényel, szerintem...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.05.13. 13:41:16

@kultikula: Jaja, nekem sincs lövésem sem! A Wikipédián van rá egyébként egy szerintem sokkal kifejezőbb szinonima: Auto Rodeo.

Janesz11 2011.05.14. 11:22:59

Továbbra sem értem mitől sport a gumi és benzin égetés 2-esben???

"A szlalom egyébként ehhez képest semmi komoly vezetéstechnikai képességet nem igényel, szerintem... "
Egyetértek, de kiegészíteném azzal, h ez a gymkhana (vagy mi ez) sem. Kell hozzá gyakorolni, az világos, de az égadta egy világon semmi olyan készséget, képességet nem igényel, amitől a gumiégetőt versenyzőnek lehetne nevezni.
Ő autóversenyző egy autóversenyen, ahol kell tudni vezetni:

www.youtube.com/watch?v=lWHnfm3LN4Q&feature=player_embedded#at=303

Hol vannak ebben gmk-ban indulók egy ilyen versenyen résztvevőkhöz képest....?
A meghatározások alapján mindkét versenyen indulók autóversenyzők. Ne, má'...

Zora242 2011.05.14. 16:15:40

@Janesz11: isten ments, hogy belemenjek egy rally vs. drift vs. gymkhana vitába. Mindegyik szakág más és más vezetéstechnikát igényel! A gumiégetés egy megint más story, semmi köze a sporthoz. A példa videó tökéletes, de ha már pont pikes peak-et linkeltél, ennek a rekordját épp egy drift versenyző tartja :) Minden szakágnak megvan a maga szépsége és nehézsége, ennyi a lényeg.

Janesz11 2011.05.14. 19:44:46

@Zora242: Vannak véletlenek és vannak olyan versenyzők, akik több szakágban otthon vannak. Lehetne sorolni a példákat hosszasan.
A Pikes Peak video nem véletlen, mint ahogy az sem, h miért pont erre az onboard felvételre esett a választás: profi filmes készítette, másrészt Ari Vatanen ül a volánnál navigátor nélkül, legfőképp itt a legapróbb hiba és a versenyző a szakadékba köt ki.
Külön érdekes momentum, ez a B-és Peugeot 405 is kb.600 lóerős (900 kg-ra), mint Ken Block Fiestája, v Subaruja.
Én úgy tudom, h az autó akkor gyors, ha legkevésbé csúszik meg, (lehet vezetéstechnikai szerepe is a pályavonalától függően), míg az erőcsúsztatás csak látványos.Ez a gondom a drift jellegű versenyekkel,h a látvány a FŐ cél.

Remélem még megélem, h vki, v vkik ennyi energiát dobnak felélesszék a hegyi versenyeket... Szerintem könnyen meg lehetne viccelni gmk bémvéseit Pécs-Remeterét szakaszon egy VFTS-sel is. Ott nem igen van egyenes...

Zora242 2011.05.14. 20:10:55

@Janesz11: A driftnél és a gymkhanánál is nagyon fontos a tapadás! Nem mind1 milyen gumikkal mennek a versenyzők, gymkhanán sok-sok mp. múlik rajta, míg driftnél egy-egy tsuiso csata dőlhet el egy rossz gumiválasztás miatt. Való igaz, hogy a driftben első sorban a látvány a cél, de a régi rally időkben is ezt szerették a nézők. Idén pedig készülhetsz, mert lesz hegyi verseny június 25-én Parádsasváron! Igaz, első sorban drift autók lesznek, de talán ezt Te sem fogod annyira bánni!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.05.15. 15:15:45

van, amikor keresztben gyorsabb.
murván szinte kötelező, és aszfalton is van olyan helyzet. nem ezzel van a gond :)
süti beállítások módosítása