Gymkhana

Egy sportágalapító naplója...

Lájkolod a Gymkhanát?

Egy látogató véleménye! Írta Sütő Ádám, alias Crazyman!

Hunkhana 2011.05.18. 16:01

Szerintem sokan voltunk, akik már nagyon várták a vasárnapot. A versenyzők a kihívás miatt, a nézőket pedig a látvány és a kíváncsiság hajtotta Tökölre. A fiam is egész héten számolta, hogy még mennyit kell aludni vasárnapig.

 

Vasárnap reggel kapunyitás előtt érkeztünk, és az időjárás sem sok jóval kecsegtetett minket. Bár egy kis esőtől nem riadtunk volna meg, inkább csak izgalmasabb versenyben részesültünk volna.

 

Egy 200 X 200 méteres szinkronpálya fogadott minket, amin már az előző napi edzés nyomok látszottak rendesen. A különböző akadályokat látva csak találgattuk, hogy is fog menni egyszerre a két versenyző.


A depóban láthattuk, hogy javarészt BMW-k fognak csatázni. Egy-két ismerős versenyzőt is felfedezhettünk, akik már bizonyítottak a hazai Drift versenyeken.

Amatőrök közül kiemelnék két nagyon fiatal pilótát :

 

Az 1996-os születésű Baurer Bence W124-es E Mercivel, és a nála alig idősebb, 17 éves Ámon Olivér egy  V12-es S600-al. A V12-es nem kis érdekesség volt a maga méretével és tekintélyes súlyával.

 Mégis a legnagyobb érdeklődést a mezőny egyetlen női versenyzője aratta, a 31 éves Szántó Nikoletta egy BMW Z4-el. Ami most valami oknál fogva első - hátsó lökhárító nélkül maradt.

Tavaly ugyanitt a Drift versenyen a kötények a helyén voltak és igen szép látványt nyújtott. Így sem volt rossz, sőt. Egyből kicsúszott a számon – Dögös. – A Csaj? – Is.

Technikai érdekességnek számított a mezőnyben egy RS Ford Focus, amit átépítettek hátsó kerekesnek. Aki még meglepetést okozott (számomra) egy Lada-val Turcsik Péter, azaz Tumur.

Az első pár kör megtétele előtt bemutatták a pályavonalat. A pályabírók végig sétáltak sorban a feladatokon, miközben a műsorvezető részletezte mikor mit kell csinálnia a versenyzőnek. Egy nagyon jól felépített pálya tárult ekkor elénk és, már nem kellett tovább találgatni. Első sorban fontos az elrajtolás , aztán következett egy gyorsulási szakasz. Majd az első kanyarban két pont közötti kötelező driftelés. Onnan tovább egy 8-as alak leírása két hordó körül, aztán egy „U” alakú gumifal közt kellett az autót megpördíteni egy hordó körül. Egy szép kigyorsítás után jöhetett egy nagy ívű kanyar. Ahol is egy labda lógót, amit az autó hátuljával kellett megütni. A kanyarból kijövet rögtön egy kisebb szlalom fogadta a pilótát, majd egy megfordulás és irány a cél felé. Ahol koránt sem volt vége a feladatoknak, ugyanis itt egy hordó körül kellett kettő kört megtenni és háttal megállni a célnak egy adott ponton. Aztán hamar-hamar tolatva beérni a célba.


Tehát itt kell megcáfolnom azokat, akik azt mondják, hogy ez csak Drift az egész. A feladatok adottak voltak, és nem volt itt Ken Block híres operatőr csapata, sem hogy aztán összevágjanak egy ügyes kis videót amiben minden tökéletesen sikerül.

Az edzésen és kvalifikáción bizony voltak versenyzők, akik eltévesztették a pálya vonalát, vagy rosszul csináltak feladatokat. Ez természetes. A pályabírók különböző zászlójelzésekkel közölték a hibákat vagy éppenséggel a tökéletes köröket. A hibák plusz másodperceket jelentettek a versenyben, amit a végén adtak az időhöz.

A küzdelemben mindkét pályát (bal/jobb) teljesíteni kellett, és az össz. idő számított.
Érdekes volt látni hogy a pályán folyamatosan változott az állás. Volt, aki pl. a rajtnál előnyt szerzett, de aztán azt bukta a 8-as leírásánál. Sokat számított egy beragadás, kigyorsítás a kanyar kijövetelkor. Ahogy a versenyzőktől hallottuk a guminyomással is ment a taktikázás. Sokat számított a cél előtti hordó körüli forgást ki hogy csinálja. Niki ott mindig sokat bukott ugyanis egészen nagy ívben pörgött, míg a Focus szinte pár centire forgott a hordótól. Egyrészt gyönyörű látvány volt és nagyon gyors.

A döntők előtt következett a Drift-Taxi, ahol bárki átélheti az anyósülésen ülve, milyen is végig menni az adott pályán versenytempóban. Garantált a széles vigyor az autóból való kiszálláskor, és aki addig fázott az egy perc alatt leizzadt. Rögtön utána egy gumifüstölő versenyt láthattunk. Aminek értelme nem sok van, viszont az autók annál többet kaptak. A feladat gyökkettő-vel menni a bóják közt és addig füstöltetni a gumit ameddig az el nem durran. Az 50ezer forintos fődíjat Zahuczki Zsolt (Zacc) nyerte, aki parádés műsort adott a közönségnek. Ott hagyva a pályán nem kis gumifüstöt, gumidarabokat és a hátsó lökőst, izzó kipufogó dobbal és méteres lángokkal távozott. A füstből szegény operatőrnek kijutott rendesen, ugyanis Zacc aszfaltra rajzolt karikájának középpontjában állt végig. Nem tudom mennyire sikerült a felvétel, kíváncsian várjuk.

Eközben a depó mellett hangnyomás- és autószépség-verseny fogadta a nézelődőket.

A gumifüstölés után jöhettek a döntők. Ahol már alapos pályaismerettel indultak a versenyzők.


Amatőrök közt 
1.
 Ámon Olivér a bálna mercivel.
2.
 Jász Attila (Jatis), de nem kis teljesítmény övezi ezt a helyezést. Ugyanis fék- és kormány-szervo nélkül terelgette a vasat egészen a dobogóig. (szerk. így kellene Corrupted-nek is menni az online versenyeken)
3.
 Turcsik Péter, aki számomra nem kis meglepetést okozva, Ladával állt ki a többiek ellen. Nagyon szép volt!

Szemtanúi lehettünk az amatőrök fejlődésének, hiszen ragyogóan jöttek fel, mint a higany. Iszonyú másodperces különbségek voltak a kvalifikáció és a döntős futamok ideje között egy – egy versenyzőnél.


A profiknál, szorosabb küzdelem volt az 1000 Eurós fődíjért + kiszállítás a lengyel sportágalapító Show-ra!


1. Mester János (Mester) , állhatott a dobogó legfelső fokára. Aki a labdás feladatnál nehezebb helyzetben volt, mivel a kabriónak eleve lentebb volt a hátulja. 
2.
 Zahuczki Zsolt (Zacc), akinek nem csak a füstje nagy, hanem a lángja is.
3.
 Tóth Géza (Alapos), (a BMW-vel) sajnos be kellett érnie a 3. helyezéssel . Legközelebb biztos megpróbál fentebb végezni, hiszen a vezetési tudása neki is kiváló.

Remélhetőleg majd egyre többen kedvet kapnak ehhez a versenyhez, és bővül a versenyzők száma idővel. A dobogót nézve láthatjuk, hogy egy szériaautóval is van esély: Sokat számít a vezetési tudás, nem csak a sok száz lóerős, sokmillió forintos autó a lényeg. Sok Ken Block szintű pilóta szaladgál az utakon, csak nem mindenkinek van annyi pénze, hogy fél évente Youtube-os videokilppeket forgasson és egy neves rally versenyző árnyékában ismerté váljon a játékpiacon is. Egy másik fórumon olvastam anno, (mikor páran lehurrogtuk Ken Block-ot), hogy azokat a figurákat itthon egy tehetséges pilóta ugyanúgy megcsinálja. Ekkor jött a kemény válasz, hogy akkor miért nem csinálják? Hát tessék, most csinálták. Aki ott volt az láthatta, hogy akik rajthoz álltak (és lenyomták a feladatokat 60-80 mp alatt) odatették magukat rendesen. Minden tiszteletem előttük.

 

A rendezőknek is nagy köszönet látszott, hogy komoly munka volt a háttérben. Egy jól szervezett autós eseményen vehettünk részt.

 

Akik pedig megijedtek az időjárás miatt és félve otthon maradtak, azoknak üzenem legközelebb ne hagyják ki! Én kellemes percekkel gazdagodtam, és ha lesz alkalmam ismét ott leszek.

 

Crazyman forrás Forza Racing Hungary.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gymkhana.blog.hu/api/trackback/id/tr662914138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.05.18. 20:30:00

Az a "W124 E Merci" egy W201-es 190-es, de a többi stimmt.
süti beállítások módosítása