Tóth Laci (Bogyó) - FatFish tanu vallomása a Gymkhana felvezető autójáról!
A véletlenek találkozása...
Maga az autó pályafutását mezitlábas 1.6-os sierraként kezdte. Miután kiszolgálta pár gazdáját, bontószökevényként jutott el a driftgarage HQ udvarára, várva sorsát, hátha egyszer még lesz belőle valami. Ezalatt valahol Japánban egy motor pedig nem versenyblock-ként jött a világra, egy sima nissan SX200 motorjaként rótta első kilométereit. Aztán a véletlenek sűrű egymás utánja úgy hozta, hogy a bódé és motor egy udvarra kerültek, külön-külön várva a beteljesülést és az új tulajt. Aztán egy kósza gondolat támadt talán Leslie fejében, hogy kellene a hétvégi versenyre egy autó, ott a sierra és a moci, rakjuk össze. Egy laza 2 napos szerelés után összeállt a vas, nem lett szépségdíjas, de működött. Az autó teljesítette a versenyt, ezután egyben maradt, mivel eladó lett a motor, és úgy mégiscsak egyszerűbb eladni ha a vevő ki is tudja próbálni. Az év elején meg is született az új terv, a bódé és a szív marad együtt, és ketten együtt lesznek a magyarországi Gymkhana sport bemutató autója.
Ehhez persze gatyába kellett rázni rendesen az autót, szinte minden téren. Ki lett javítva a karosszéria minden hibája, kapott egy tetszetős fényezést, néhány új kiegészítőt, de a rövid határidő miatt az elektromos rendszer csak olyan szintre jutott, hogy működik, de a széptől messze volt. Miután lezajlott a bemutatkozás a Hungexpón, megbeszéltünk egy elektromos ráncfelvarró műtétet, hogy az autó elektromos rendszere és belső kinézete is méltó legyen a többi részhez mind kinézetre mind funkcionalitásra, mert hát az a bizti tábla meg a szélessávú lambda kijelzője finoman fogalmazva is több szinttel le volt maradva kinézetben. Gym-Erra a megbeszélt időben meg is jelent a randin a műhelyben, ám sajnálatos módon egy rossz hírt is hozott magával, miszerint a kopogóbogár beleköltözött a motorjába. Így esett, hogy az elektromos szépészeti beavatkozáson kívül életmentő szívműtétre is szükség volt. Kiszedtük a motort, olaj le (elég szarul nézett ki, nem jó előjel), olajdekni le, és máris kézzelfoghatóvá vált a hiba: a 2. hengernél a hajtókarcsapágy erős kihívásokkal küzdött, annyira lemorzsolódott, hogy magából igen apró fémdarabokat adott át önzetlenül az olajnak. Itt lakott a kopogóbogár. Leszedve a többi hajtókar csapágy is mutatott érdekességeket, és a támcsapágyak sem voltak túl jó bőrben. A motor elkerült gépműhelybe. Amíg a gépműhelyben faragták a mocit, addig a sierra gyári kötegének igen nagy százaléka kiugrott az autóból, csak a lámpák kábelei maradtak bent. Kapott egy jóval kisebb és tetszetősebb biztosítéktáblát, a relék egy közös tartón a műszerfal mögött kaptak helyet. Az áramtalanító mellé kerültek a kapcsolók, melyek a ventillátorokat és a szélvédőfűtést kapcsolják, és itt kapott helyett a wideband lambda kijelzője is. Felette a műszerek nem változtak, de mivel a sierra fordulatszám-mérője soha nem tudott igazán megbarátkozni a nissan ECU-ja által nyújtott jellel, ezért kapott egy univerzális fordulatszámmérőt a műszerfal közepére. Így most a gyári műszercsoport csupán a vízhőfok kijelzésére szolgál, valamint a visszajelző-lámpák működnek rajta, a többi csak dísz. Az első féklámpán túl már csak egy dolog maradt az újdonságok közül, amiről még nem szoltunk, a gomb a kézifékkar tetején. Bár nagyon hasonló az elhelyezése a filmből ismert Go Baby Go gombnak, itt nem a nitrót kapcsolja, csupán villogni lehet vele, de legalább szó szerint, mert a refiket kapcsolja. Az E-Manage maradt az utas orra elött, hiszen egyrészt szép a megjelenése, valamint ha programozni kell, akkor sem árt ha könnyű hozzáférni. Miután megjött a motor a gépműhelyből, két délutánnyi legózás árán bekerült a helyére. Költséghatékonysági elgondolásból, no meg az idő rövidsége miatt a motor nem kapott teljes felújítást, csak a harkály hang kiüldözése lett a cél. Ezért csak a főtengely lett megköszörülve az első túlméretre és kapott új csapágyakat, de a hengerfejhez és a motor többi részéhez nem nyúltunk. Ha ugyanis belekezd az ember, könnyen elkaphatja a gépszíj, és könnyen bele lehet locsolni pár százezret egy komplett motorfelújításba. Ezt nem szerettük volna, no meg az idő is szorított, mint mindig. De ha nem lenne utolsó pillanat, semmi nem készülne el, ez most is igaznak bizonyult, ugyanis a verseny reggelén, szombaton került vissza a reptérre az autó, már a saját lábán járva, új elektromos rendszerrel.
Tóth László alias Bogyó