Gymkhana

Egy sportágalapító naplója...

Lájkolod a Gymkhanát?

"TSUISO" GYMKHANA - HUNGEXPÓ TS2012

Hunkhana 2012.03.13. 09:14

Már csak 17 nap és indul a bajnokság! 7 nevezési helyünk maradt a pilóták számára és egy kicsit bővebben kifejtjük a TSUISO GYMKHANA lényegét és szabályait.  

A TSUISO GYMKHANA csak egy ideiglenes megnevezése annak, amire még nem volt példa Európában. Ezt a nevet azért kapta, hogy sokak számára könnyebben lehessen értelmezni a feladat lényegét.

A Mende-mondák szerint egy Alapos nevű Gymkhana pilóta varsóban engedély nélkül felhajtott a versenypályára és lekövette az épp bemutatót tartó Hopkins-t. A látvány olyan sikert aratott, hogy örökre beleégett az agyunkba. Ezt a sikert és látványt szeretnénk a hazai közönségnek is megmutatni, amit ott élhettünk együtt át. 

Nem kis meló volt szabályokat alkotni, egy eddig soha nem látott módszertanra, de reméljük az első változat már sok kérdésre választ ad.

Miért lett a neve TSUISO GYMKHANA?
A válasz egyszerű, még nem találtunk jobbat, de biztosak vagyunk abban, hogy a Tuningshow végére már végleges névvel lesz fémjelezve.

Ez most akkor pontozással zajlik?
Nem, előre lefektetett szabályokkal időre! A GYMKHANA-ban nincsenek pontozó bírók, nem nézzük a sebességet és a szögeket, a két pilótának az ismert nyomvonalon le kell követnie egymást időre.

Tuningshow egy nyomvonalas, de páros csatáinak egyedi szabályzata (V1.0)

A PRO kategória döntői 8-as tábla alapján TSUISO kieséses rendszerben zajlanak le. A jobb kvalifikációs eredményt elért pilóta választhatja meg a pályát, és kezdi elöl haladóként a döntő futamot.

Két értékelt kört kell a pilótáknak teljesíteniük, a „tsuiso csaták rendszerének megfelelően a pozíciókat (elöl haladó ill. követő pilóta) megcserélve az egyes körökben. A döntő futamon az jut tovább, akinek a két körben elért összesített időeredménye alacsonyabb.

A pályán lévő feladatokat teljesíteni kell, a hibákért a normál büntetési táblázat alapján ismert hibamásodperceket kapják a versenyzők.

A pilóták egymás mellől rajtolnak, de időeredményeik külön-külön kerülnek értékelésre.

Az elöl haladó pilótának az a feladata, hogy hiba nélkül a lehető leggyorsabban kell teljesítenie a távot. Amennyiben futama során tereptárgyat mozdít el, vagyis hibázik, úgy a követő autó pilótája nem kap büntetést, tehát a követő előnyre tesz szert. Az elöl haladó pilótának nyomvonal keresztezésnél elsőbbsége van a követővel szemben.

A követő autó pilótájának a feladata, hogy az elöl haladó autó mozgását „lemásolva” a lehető legközelebb mögötte haladjon, és helyezkedjen úgy a pályán, hogy az előtte haladó versenyzőt ne akadályozza, de a feladatokat teljesítve a lehető legjobb időeredményt érje el. Amennyiben tereptárgyat mozdít el, vagyis hibázik, úgy az elöl haladó nem kap büntetést, tehát az elöl haladó előnyre tesz szert.

EGYEDI SZABÁLYOK:

IDŐEGYENLŐSÉG: Ennek a lehetősége szinte kizárt, de amennyiben ilyen előfordul úgy külön-külön menve a jobb eredményt elért versenyző jut majd tovább a döntőből.

MEGFORGÁS: A hibát elkövető pilóta DQ*-val elveszíti a futamot.

ELŐZÉS: Az előzést végrehajtó pilóta DQ *-val elveszíti a futamot.

PÁLYATÉVESZTÉS A DÖNTÉK ALATT: A tévesztést vagy kihagyást elkövető pilóta DQ *-val elveszíti a futamot. Kvalifikációk alatt a szabályzat büntetések pontja érvényesül.

PÁLYA K.O.!: A tereptárgy oly mértékű elmozdítása esetén, hogy a versenypálya eltorlaszolódik, akkor a futam újraindul, és a hibát vétő fél a szabályok szerinti büntetőmásodpercekkel kezdi az új futamot. 
Azon versenyző, aki két alkalommal is eltorlaszolja a pályát, automatikusan elveszíti a döntő futamát.

GYM-BALLON KÉRDÉS:
A követői oldalon felmerülő labda érintési problémákat egy extra fotocella fogja érzékelni, hogy az áthaladás érvényesen megtörtént-e, tovább alul és felül további extra jelöléssekkel lesz ellátva, hogy a követő pilóta tudja pozícionálni a labda elvi helyét. 

ÜTKÖZÉS:
A csata során előfordulhat, hogy a két autó egymáshoz ér. Amennyiben ez nem befolyásolja a csatát (az autók mozgását), és mindkét versenyző folytatni tudja a párbajt (a sportszerű magatartás hiánya itt is befolyásolhatja az értékelést!), akkor az ütközésért felelős pilóta pályaelem bontásért járó 2mp-es büntetést kap. Amennyiben ez befolyásolja a csatát a futam újraindul és a vétkes fél büntető másodpercekkel indul.

AKADÁLYOZÁS:
Bármilyen manőver, amit a pályabírók úgy ítélnek meg, hogy szándékos akadályozására irányult. Pl. Indokolatlan lassan haladás, túlfékezés, mozgást lezáró helyezkedés, elsőbbség adás elmulasztása, veszélyeztetés mind-mind következményeket von maga után. Az ilyen jellegű észrevétel első észlelése esetén a futam újraindítására kerül sor. Második alkalommal a vétkes pilóta automatikusan elveszíti a futamot.

*A DQ -val sújtott pilóta azonnal köteles félreállni, hogy ellenfele biztonságosan befejezhesse az időmérését.

DQ értékelés a döntők alatt: Az adott versenyző aznapi kvalifikációs eredménye + 15mp büntetés hozzáadásával kerül beszámításra a végső eredménybe.

A pályabírónak joga van baleseti kockázat észlelése esetén az adott futamot lefújni, és újraindítani!
 
HUNGEXPÓ NEWS: Már csak 7 nevezési hely áll rendelkezésetekre!
A versenyre való nevezési díj 25.000,- Ft
 
Éves licenc
P – X – T.: 28.000,- Ft
Amatőr: 23.000,- Ft
C. - F.: 17.000,- Ft
 
P és X. kategóriában (nevezéstől függően): I. hely 500EUR, II. hely 300EUR, III. hely 200EUR + egyéb ajándékok.
 
A pilóták idén két tempósabb pályát és új döntőket, míg a nézők pedig új pálya elemeket, nagyobb lelátókat, és komolyabb hangosítást kapnak, hogy még élvezetesebb legyen a verseny.
 
Újdonág, hogy idén a programtervben látható SHOW-kat is Gymkhana pilóták mutatják be, továbbá hogy az edzések alatt bárki beülhet a pilóták mellé, aki jegyet vált az A. pavilonban található GYMKHANA standon.
Az idei HUNGEXPÓS (egy nyomvonalas pálya) verseny tematikája egyszerű:
- A kategóriákba sorolt versenyzők 2 féle pályán gyakorolhatnak,
- Mindkét pályán tartunk kvalifikációt, és pályánként minden pilóta kötelezően 2 kvalit megy, mely eredményből a pilóta választása alapján egy mért időt regisztrálunk a döntőbe,
- A két pályán elért időeredmény összege adja meg a döntőben való helyezés értékét,
- A legjobb 8 eredmény döntőzik kategóriánként,
- A döntőben a kvalin jobb időeredményt elért pilóta választhatja ki melyik pályán menne,
 
> Amatőr kategóriában a versenyzők 2 – 2 futamot mennek és a jobb eredmény jut tovább,
 
> Pro kategóriában a versenyzők 1 - 1 futamot mennek, ahol azonos pályán egyszerre TSUISO technikával lekövetik egymást, és a kevesebb hibát vétő pilóta jut tovább!
 
Ha regisztrálnál a szezonnyitó versenyre akkor keress minket az info kukac gymkhana pont hu email címen, vagy a +36.70.522.00.16-os telefonszámon!
 
Éves versenynaptár és helyszínek:
2012. március 31-április 1. HUNGEXPÓ OB I. forduló,
2012. április 30-május 1. TASZÁR OB II. forduló,
2012. Július 21. Tököl OB III. forduló (NIGHT),
2012. Október 20. MEGLEPETÉS OB IV. forduló (NIGHT),
 
Nyereményjáték, naprakész infók a facebook.com/gymkhanahu oldalon!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gymkhana.blog.hu/api/trackback/id/tr174313570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása