Gymkhana

Egy sportágalapító naplója...

Lájkolod a Gymkhanát?

Mi az a GYÉEM KANA!?

Hunkhana 2011.01.28. 12:09

Csak a HOLLYWOOD-i filmekben kapsz 30 percen belül megoldást a kérdésedre, nálunk ha jól emlékszem kb. 3 heti utánajárással, fordítással, értelmezéssel jutottunk el arra a szintre, hogy egy ténylegesen értelmezhető választ kapjunk a jelentésére! Ime az eredmény:

GYM*KHA*NA ejtsd DZSIM-KÁ-NA, nem  Dzsinnkanna, vagy gyimkama (mint a természetes hashajtó), vagy netán a gymkata, (ami a karate és a fitness aerobik ötvözete, lásd a videó) 

A hindi szóból származó indiai kifejezés olyan sportot ír le, amelyben a résztvevők képességei, ügyessége számít, ha akadályokat, kihívásokat kell legyőzni! Egyszerűsített jelentése sportünnepély

Ok, rendben, hogy mit jelent, de honnan jött ez az autós ökörködés?

A Japán változat szerint a 18-ik századi Indiából származó lovas sportverseny, a második Világháború utáni fellendülés éveiben kezdte el vonzani a tér-tudatos japánokat, mivel a szigetországban nem volt helye autó és motor versenypályáknak, így a kis helyigényű memóriát is igénylő technikás versenyzés iránt indult meg a kereslet, mely jól összekapcsolható az országban ismert kisméretű autógyártással, és a mai napon is élen járó autó-motorsport technikák kifejlesztésével. Az első FORMA1-es futam 1976-ban volt Japánban, ekkor már 20 éves múltra tekintett vissza a GYMKHANA és MOTOKHANA a szigetországban, így a több mint 50 éves GYMKHANA múlttal rendelkező ország, jelenleg az egyetlen a világon, ahol jól kidolgozott struktúrával; helyi, regionális és nemzeti versenyekkel nemzeti sportként működik.

Opppááá! Tehát ez egy eddig Európában ismeretlen autós versenyzési forma, valami új, ami még nem volt... Akkor viszont, miért amerikából jött a híre?

Az amerikai Mende-mondák szerint a sport az Egyesült Államokból a második Világháborút követő pénzügyi fellendülés korszakából származik. A tengerentúlról visszatérő katonák kis, fürge, az európai kisebb városokban megszokott autókat vittek haza, mint például a Triumph, MG, vagy a Fiat. Ezek a kisebb autók egyszerűen nem tudtak felvenni a versenyt az amerikai versenyautók hatalmas lóerejével, de kivívták maguknak a tiszteletet különösen, amikor a fürge manőverezés elsőbbséget élvezett a lóerőkkel szemben. A 60-as 70-es években a fiatal versenyzők többsége a gyorsulási versenyekre koncentrált, így az államokban maga a GYMKHANA evoluciós ugrással szlalom versennyé vált, és a feledésbe merült egészen 2007-ig, amikor két Japán megalakította az Amerikai Gymkhana Szövetséget, és megrendezte az első amerikai-japán hybrid GYMKHANA-t, mely egy gyorsulási szakasszal indította a japánból ismert versenyzési formát, kiegészítve új pályaelemekkel, és sok driftes szakasszal, na ez az amire Kenny is rákapott...

Kéééééész! Itt le is verték nálam a biztosítékot... Ez az amire vártunk, ez a szellem a palackban, itt van valami új, ami felveri az állóvízet, nincsen korlátok, csak a fantázia szabhat határt a megvalósításának, ez lesz a mi új sportágunk...

Folyt. köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gymkhana.blog.hu/api/trackback/id/tr982620575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása